Dansk

Hvad får man ud af et sprogkursus i dansk?

Når man tager sit sprogkursus her hos os er det vigtigt, at man får en god ballast med herfra, og i langt højere grad kan begå sig på dansk. Vi går utroligt meget op i den individuelle læring, så hver enkelt deltager får åbnet op for mest muligt potentiale. Nøglen er god og interaktiv undervisning, som vi har mange års erfaring med, gennem vores mange sprogkurser i dansk.

Sprogkursets indhold

Vi taler på dansk lige fra begyndelsen på sprogkurset og arbejder med moderne, let forståelige tekster, der stimulerer deltageren til at udtrykke sig på dansk. Samtale, diskussion og rollespil med underviseren og mellem eleverne anvendes for at fremme den mundtlige sprogfærdighed mest muligt. Dansk grammatik- og danske udtaleregler bliver gennemgået og vi vil træne intenst i at forøge det aktive ordforråd. Vi vil også arbejde med passiv forståelse af talt og skrevet dansk gennem bl.a. lytteøvelser og læse-test.

Kurser i dansk

Skriv korrekt dansk

Kurset i skriv korrekt dansk henvender sig til medarbejdere der til daglig arbejder med skriftlige tekster, og som ønsker at kunne udtrykke sig korrekt på dansk og undgå de mange faldgruber der findes i den danske retskrivning og grammatik.

Kursus i Business engelsk_Virksomhedsskolen

Skriv godt dansk

Kurset i skriv godt dansk henvender sig til medarbejdere som ønsker at optimere deres skriftlige kommunikation og få kompetencer til at skrive et godt, læsevenligt og brugerorienteret dansk.

Prøve i Dansk 1, 2, 3

Skal du bestå Prøve i Dansk 1, 2 eller 3?
-Når du skal have dokumentation for dine danskkundskaber

Kursus i notat- og referatteknik_Virksomhedsskolen

Notat- og referatteknik

Lær en række relevante notat- og referatteknikker, der gør dig i stand til at notere det væsentligste fra møder og præsentationer og efterfølgende udarbejde klare, præcise og dækkende referater.

Hurtiglæsning_Kursus_Virksomhedsskolen

Hurtiglæsning

Skal du igennem store mængder breve, bøger, artikler, e-mails, rapporter og referater på kort tid? Med kurset i hurtiglæsning får du værktøjer, der hjælper dig til at øge din læsehastighed uden at gå på kompromis med forståelsen af teksterne.

Stemningsbillede fra Nyhavn, København.

Dansk for udlændinge