I forhold til dit arbejde bliver du bevidst om:
– tidsforbrug
– prioritering af de forskellige opgaver
– hvad der er “vigtigt” og hvad der “haster”
– at afgrænse og formulere målsætninger for såvel store som små opgaver.
At blive mere effektiv og få mindre stress. På dette kursus får du værktøjer som vil gøre det muligt for dig at skabe mere overblik over hverdagens mange krav på jobbet. Disse værktøjer vil gøre dig mere effektiv, øge din arbejdsglæde og reducere dit stressniveau.
Kurset veksler mellem oplæg og øvelser hvor der primært tages udgangspunkt i dine daglige arbejdsopgaver. Du vil blive introduceret til forskellige redskaber der kan støtte planlægningen og organiseringen af det daglige arbejde.
– Afgrænsning og konkretisering af målet med opgaverne
– Analyse af dit nuværende tidsforbrug
– Prioritering af arbejdsopgaver ud fra hvad der er ”vigtigt” og hvad der ”haster”
– Du bliver bevidst om din måde at kommunikere på – er den effektiv?
– Uddelegering af opgaver
– Mindmap som planlægningsværktøj
– Effektive møder
– Stresshåndtering – lær at sige fra.
Virksomhedsskolen © 2024